torsdag 2. september 2010

Sweet memories....

For litt over 3 år siden (St. Hans aften faktisk) var jeg på tur i København sammen med fem fantastiske venninner. Shopping var, underlig nok, en av de store begivenhetene og vi hadde vell ikke gått mange stegene inn i Strøget før damene var spredt for alle vinder. På Amagertorv meldte kaffetørsten seg og jeg fant meg en plass under en parasoll hvor det var mulighet for en velfortjent pause.


Jeg fikk kjøpt med en kopp kaffe i en serveringsvogn, og med den koppen fulgte det en liten kjeks- med nydelig mandelsmak og litt myk kjerne. Disse kjeksene har jeg ofte lurt på hva var, og hatt lyst til å prøve å lage. Her om dagen snublet jeg over oppskriften, på bloggen som jeg leser trofast leser hver dag. Trine, skribent og kokk bak Trines mektige matblogg har i dag lagt ut oppskriften på Biscotti med pistasjnøtter og tranebær, men jeg går for oppskriften på verdens beste biscotti , med mandler og sitronskall i håp om å fremkalle søte ferieminner med barndomsvenninnene.



Kakene står nå i ovnen å godgjør seg, mens sola skinner inn gjennom vinduer som trenger en vask... Jaja, er vell bare å hoppe i det slik at jeg kan nyte en deilig kopp kaffe med biscotti til når vinduene skinner om kapp med sola


Venninnene har forresten en ny tur i sikte- i november går turen til Stockholm! Så mye shopping har jeg ikke planlagt, men kaffe, god mat og gode opplevelser satser jeg på å nyte i laaange drag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar