torsdag 9. september 2010

Kjøkken, episode 2

Nå har vi sjekket ut noen av de lokale leverandørene, og jeg tror vi nesten har bestemt oss... Ett av våre ønsker var å bytte ut noen (eller faktisk de fleste) av hvitevarene, og det innebærer et stort inngrep i budsjettet vårt. Men, ved å kjøre ca 50 mil sørover til kvinners o' hellige Ikea, og plukke varene selv kan vi spare snaue 30'000,- DET frister ja! Så kvelden her har gått med til å tegne, slette, flytte, snu og vende på virituelle kjøkkendeler på ikeas kjøkkenplanleggingsprogram. 

Til mitt forsvar: det er ikke lett å få tatt gode bilder av  Ikeas tegneprogram, så bildene blir deretter...

Tanken er å gå for så mye skuffer som overhodet mulig. I skapet under microen skal mors kjære Kenwood bo. Jeg skal forsøke å få tak i en slik hylle som kjøkkenmaskinen står på, og som kan heves ut og frem når en skal bruke maskinen. På den måten skaper en både mer arbeidsplass i tillegg til at en slipper å løfte frem maskinen. Egentlig skulle jeg ha komfyren opp i arbeidshøyde, ved siden av kjøleskapet og under microen- men det går på bekostning av så mye arbeidsflate at jeg tror den drømmen må vike...

Har du ideer å komme med er det bare å fyre løs i kommentarfeltet. Alle tips mottas med takk :)

2 kommentarer:

  1. Et slikt heve/senke-beslag til kjøkkenmaskin får du kjøpt hos Kvandal Kjøkken i Leirfjord for rundt 600 kr. Eller hos Nygaard Kjøkken for rundt 1500 kr. ;)

    SvarSlett
  2. Takk takk, hvem du enn er :)

    SvarSlett